Thursday 31 March 2011

JADI CIKGU!!!!!

sejak aku dpt A+ dlm +math mse spm,
ramai lak yg booking tuisyen math ngan aku,,,
ramai ke? acc, x ramai,, but lbih dari dua org la,,,
smpai dak skolah rendah pon nak soh aku aja die math,,
but, mak they all yg beria,,
biase lah budak kecik, pikir main je,,,
aku pon pikir 10-11 kali la nak terima dorang 2,,,
mak die 2, memang beria sangat nak aku ajar anak dorang sejak aku dapat result pmr lagi,,,
aku bukan nye ape,,,, 
AKU NIE.................................................................


X RETI NAK MENGAJAR!!!!!!!!!! 
la masalah aku,,,
sejak dari skolah lagi,,,
aku realise bende nie, 
mse kat integomb,,,
coze kat integomb die byk kena ajar orang,,
sbb we all ske share,,
n dari situ, aku sdar yg aku x reti nak mngajar,,,
kesian kwn aku,,
elin,,, 
ble aku ajar die +math, mcm garang gler,,,
acc, aku cuba nak paham kan die sepaham2nya,,
tapi jadi lain,,,
tah la,,
aku paham,
aku tau nak buat,
tapi, aku x tau nak terangkan,,,
nasib baek, 
aku x byk nak jadi fasi,,
klau x,
mati aku,,
ade hikmah la,, aku x jadi faci sangat,,,

ble aku nak ajar adik2 aku pon susah,,
even only upsr subject,,,
tapi, adik2 aku, aku bleh jerkah2 je,,,
n aku bleh terang bbrapa jam yg aku ske,,
smpai adik2 aku paham,,,
klau org len, 
boleh????

at last,
aku terima gak lah dak 2, jadi anak murid aku,,
1st day, ok lagi,,,
2nd day, aku dah start prangai aku,,,
imagine la,, tjok decimal je pon,,,
aku tau jwpan die cane,
tapi, aku x tau nak terang,,
sampai aku yag tension sendiri,,,
3rd day, die mai ngan kawan die,,
kawan die nie, pandai sket la,,
bila mai part yg aku x reti nak terang,
die buat muka,,,
hoi,,
'x' rse nak bagi pelempang pon,,,
dah la baru darjah 5,,,
klau die dapat jawab pape,,
bukan maen blagak,,,
klau aku tengah terang,,
die x pandang,,,
sakitnye hati aku!!!
die nie, ske balik awal,,
ble die blik,,
aku soh dak sorang lagi nie gi tgok movie,,
sbb aku dah x dek mood nak ngaja,,
yg dak 2 lak ske r, x yah blaja,,,
ntah la,,
aku nak soh diorang benti je la,,
n klau nak trus gak,,
aku x nak minx duit,,,
sbb aku tau,,
ilmu aku x smpai pon kat dorang,,,,


nie plak, ade org dtg mai nak tuisyen +math,,,
aku tolak awal2,,
aku ckp, aku x reti nak mengajar,,,
tapi, klau dorang tension sangat nak buat +math smpai nak bunuh2 diri,
bleh r mai rumah aku,
aku tolong,,,
klau untuk tuisyen,,,
SORRY LAR,,,
pusat tuisyen dah TUTUP!!!!!






N THE MOST IMPORTANT IS,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
AKU FAILED JADI SEORANG CIKGU,,,,,,
sekian,,,,

1 comment: